Sunday, January 23, 2011

~~biarkan aku disini~~

biarkan aku disini
mencari serpih hatiku yang berkeping jatuh
membawa kisah hidupku jauh dari semua
menutup lukaku yang kian robek
merawat jiwaku yang semakin rapuh
biarkan aku disini
jauh dari hembusan hangat nafasmu
jauh dari bicaramu yang sinis menghiris
jauh dari pujukanmu yang meruntuh marah
jauh dari dakapanmu yang melerai rindu
biarkan aku disini
mencari harga sebuah diri
yang kian tercalar dihakis egomu
mencari damai sebuah hati
yang kian hilang dibalik tingkahmu
mengapa begini akhir sebuah kisah
yang dimulai dengan indah
yang dipatri dengan kasih
yang disimpul dengan sayang
bersalahkah masa yang kian menjarakkan kita
bersalahkan mata melihat tingkah yang kian sumbang
dan bersalahkan suara yang sering meninggi tanpa sedar??
.......lalu biarkan aku disini.....
memberi ruang buat kita
menilai tingkah sendiri
moga suatu hari nanti
rasa indah itu....bersatu kembali

No comments:

Post a Comment